Musöron

Den 19 april slog björkarna ut, det är mitt bästa vårtecken. För mig är björkar Norrbotten. Det är de finaste träd vi har uppe i norr; vi har inga ekar med knotiga grenar, kastanjeträd med enorma blomsterställningar om våren och vackra kastanjer (som jag samlar i mina fickor) om hösten, ej heller har vi sagomagiska bokskogar..vi har vackra björkar med stolta vita stammar och illanste gröna blad om våren.

Så jag är tacksam över de tre björkar som står framför vårt hus, precis vid ån. Jag låter bli att fälla ned persiennerna, bara för att jag de ska vara det första jag ser när jag vaknar.

DSC05672 DSC05673 DSC05682 DSC05678Arbete pågår med den gamla stenbron vid Hjulsbro Sluss, den 15 maj invigs vår nya gångbro. Det blir fint!

 

Kommentera

