Andra advent

Jag ligger hemma med förkylning och feber. Utanför fönstret visat vintern upp sitt vackraste skådespel, så jag kan inte låta bli att bylsa på mig allt jag har och gå ut för att försöka fånga några ögonblick med kameran. Det är bedårande vackert och Winnerbäcks textrader slår mig igen.

”och om jag kommer dit igen
har du en plats där jag kan vila
ett rum där jag kan känna att jag är någonstans ifrån
ett fönster vi kan sitta vid och blicka ut mot ån

hälsa skönheten i norr
säg till Viola att hon lyser
att hon var vackrare än sången
och att jag önskar att jag skrev den”

DSC03932 DSC03939 DSC03938 DSC03940 DSC03943 DSC03944 DSC03935 DSC03937 DSC03948 DSC03949 DSC03946  DSC03945DSC03934

Kommentera

