Längtan: Kaninloppan

Redan så här tidigt på året så kliar det i fingrarna för att komma igång med vårbruket Jag vill odla mer i år! Odlade massor ifjol och det är en fröjd att nu få koka äggsås på egen persilja och köttsoppa med egna sockerärtor! Eller åtminstone när Per kokar detsamma och jag ligger på soffan och kommer med uppskattade (?) instruktioner… 🙂

Fokus på kolonin har varit byggprojekt. Med min händige fars hjälp har vi isolerat och satt ny fasad, bytt fönster, satt nya innerväggar, nytt golv och nytt kök. Vi har också renoverat uterummet med nya väggar ute och inne samt nytt tak och golv. Fjolårets tillskott var en rejäl förrådsbod och en ljuvlig altan samt ett par odlingslådor. Planen för året är att färdigställa ytterligare ett par lådor samt att byta ut staketet som vetter mot grannen. Sedan ska jag fokusera på själv odlandet! Bli bättre på att hålla efter självspridande perenner och så mer ätabara grödor.

What can I say? Kolonin är paradiset på jorden. Tillgängligt och kräver inte mer än man orkar ge. Det är en glädjens plats och stressen rinner av mig som vatten från en kanadagås när jag åker in genom grindarna.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Växthus! Sa jag att jag vill ha ett växthus åxå?

One thought on “Längtan: Kaninloppan

Kommentera

