Längtan: Angsjön

Samma år som min syster föddes så byggdes sommarstugan, ett före detta timrat stall med plats för sex hästar flyttades dit och timrades upp. Minns att jag (2,5 år) hjälpte pappa att måla, med ”färg” (saft) som jag hämtade hos mamma i köket. 🙂

Under de år som gått så har antalet hus på tomten utökats. Dass, lekstuga, vedbod, förråd, bastu, häbre, skotergarage, verkstad, husvagn och utbyggnad av våtrumsdel i stugan….vi skulle behöva en gäststuga till…

Här har vi spenderat både påskar och sommarlov. Minns en påsk när jag fick stanna inomhus och bara titta på solen för jag hade påssjuka…inte påsksjuka 😉

Nu när vi träffas där är vi 11 personer och en hund…det kräver lite matlogistik på ett litet kök :). Påsken ifjol låg ju sent på året, så mycket av snön var borta. Då, liksom nu, hade jag nyopererat knä. Men bada i den populära badtunnan gick med lite vilja!

Jag vill gärna åka upp under påsken i år också!

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

2 thoughts on “Längtan: Angsjön

Kommentera

