Jag drömde

Lagt mig, sömnen är långt från nära, då kom drömmen jag drömde precis innan jag vaknade ur narkosen tillbaka.
Vid kanten av ett tusenmeters lodrätt berg med två kollegor- agenter i svarta kostymer. Nedanför oss vatten och is. De båda hoppar och jag har inget val än att hoppa efter. För det är bråttom. Vi kommer inte hinna annars. Precis innan jag slår i vattenytan kommer jag ihåg att räta upp kroppen, spänna den och gå i med fötterna först.
Till min förvåning går det bra. Kravlar mig upp. Vi springer. Våtland, uppdikade myrar, små jordplättar med ännu mindre stugor på. Gråtimmer. Låga. Fönsterlösa. Vi rycker i dörrar, kikar bakom skynken. Hon är inte där. Var är hon? Vem? Jag? Här! Vaken nu!

Tänk vad en mix av en lite lagom vilse, sövd hjärna, Fringe, en å med natt-is, funderingar om att det är dags att titta till kolonistugan och en artikel om flygvärdinnan som överlevde fallet på 10000 m kan ställa till med under narkos. 🙂

Kommentera

