Pimp it

Broderad vårduk från loppis pryder bordet. Tänkt att någon ägnat många timmar att brodera de fina slingorna och jag kan köpa duken för 30 kronor. Kvinnor handarbete är för lågt värderat! Jag titta alltid efter vackert broderade dukar, linnehanddukar, lakan eller örngott när jag är på loppis. Ofta är sakerna oanvända, eftersom kvinnorna varit rädda om sina alster. Fina är dom! Och värda att ha framme och användas.

Skymningen faller och jag har tänt ljusen. Dottern läser sin nya bok och jag lyssnar på analysen kring Juholts avgång – ”han var en nödlösning”, ”nästan allting gick fel”. Kan inte vara roligt att heta Juholt idag.

Badrumsgrodan håller sig från politiken och tittar storögt på den nya badrumsmattan. 70% off, me like!

Kommentera

