Lucka 21; Berätta om någon som du älskar.

Lucka 21; Berätta om någon som du älskar.

Alltså, jag är ju från Norrland. Sånt här pratar man inte om. Jag blir ju helt stressad.
-”Jag har ju sagt en gång att jag älskar dig, jag talar om ifall det blir någon ändring på det.” Här känner jag mig hemma. 🙂
Men här är han, min Per.
Mansnamnet Per, är en nordisk kortform av Petrus som är en latinsk form av det grekiska namnet Petros, vilket är en översättning av det armeiska namnet Kefas som betyder klippa. Klippa på latin heter saxum. Så på armbandet jag gav min Per i födelsedagspresent i höstas står det Saxum Meum, Min Klippa, Min Per.
Han är klippan, jag är stormen.
Kommentera

