Lucka 20; berätta om vad du önskar dig i julklapp.

Lucka 20; berätta om vad du önskar dig i julklapp.

Julklapp till mig…har inte riktigt kommit dit ännu. Jag är fullt upptagen med att rådda julklappar till andra. Och tänka lite på julmat. Och jobba hela dagarna. Och inget av ovanstående klarar jag av att ha i huvudet. Så jag skriver listor till mig själv. Och små lappar som jag lägger på tangentbordet på jobbet när jag går hem, så jag vet vad jag ska göra imorgon. För annars har jag glömt minst hälften.
Fast snart ska jag ha jullov, det är bästa klappen till mig själv. Sexton långa, lååångsamma dagar då jag inte har något planerat. Jo, jag ska på bio på juldagen….men jag har glömt vilken film vi ska se. 🙂
Jag berättar för alla som orkar lyssna att när jag är ledig så ska jag gå runt i mjukiskläder och göra ingenting. Sitta i en fåtölj (ni har sett dem på bild men aldrig när någon som sitter i dem) läsa böckerna som ligger i högen vid sängen (ni har sett den också) och dricka glögg. Sambon småler när jag säger att jag ska sitta still och göra ingenting, han hävdar att jag inte kan det. Men i jul så ska jag öva, om inte annat.
Fast en sak önskar jag mig. En sak jag tänkt ge mig själv. Och det har jag önskat mig sedan i somras när jag fick låna syrrans. Jag vill ha en kamera. En Sony Nex-5N med ett 18-55 mm och ett 55-210 mm objektiv. Produktpaketet har funnits på Prisjakt och Pricerunner sedan i mitten av november, men det finns inte tillgängligt i någon av butikerna. Inte ens i Sonys egen dyrare webshop. Så jag får vänta. Och fantisera om hur mycket bättre denna blogg kommer bli när jag har en riktig kamera och inte bara telefonen.
Fast nu ska jag gå på skolavslutning. Sedan ska vi klä granen, för det hann vi inte igår. Ja, just det, jag ska griljera skinkan också.
Kommentera

