Vita blommor och små röda tomtar

Hastade till Mammons tempel på Tornby för inhandla några julklappar. Lyckades ganska bra med klappinköpen, med lite tur så blir jag färdig före tomten knackar på dörren…
När jag kom hem pysslade jag ihop några blomarrangemang med lime-inspiration av Underbara Clara.
– Ojojoj, varför ställer hon saker i vägen, mitt framför oss?
– Hoppa nu! Hur ska du annars våga dyka ned i en skorsten. Vojnevojne…
Än slank han hit och än slank han dit…
Sedan satte jag mig i fåtöljen igen, denna gång med en chai-latte.
Precis då ramlade Per in genom dörren! 🙂
Kommentera

