Lucka 17; Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig.

Lucka 17; Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig.
En perfekt dag börjar precis som idag. Det är lördag. Och jag vaknar mycket tidigare än alla vardagar och det pirrar lite i kroppen av förväntan för att det är helg. Stört omöjligt att somna om. Så jag smyger upp, folk i huset sover.
Just nu är det första jag gör att tända stjärnan i fönstret. I fönstret står fröken Vår och sträcker lättjefullt på sig, precis som hon just vaknat hon också. Fröken Vår bodde tidigare på min farfars skrivbord. Men då var hon påklädd. För anständighets skull hade farmor hängt på henne ett halsband av snöre och en kjol av grön gardinfrans. 🙂
Sedan bäddar jag sängen, för man går inte och lägger sig under täcket igen när man väl stigit upp! 🙂
Ljuvliga lördagsmorgon, startar datorn och drar igång Spotify, inte sällan Melody Gardot, men just nu Stings julskiva från 2009.
Sedan sätter jag på vattenkokaren och kokar en kopp sötlakritste. Tänk att Friggs plockat bort det ur sitt sortiment, vi måste protestera! Som det är nu har jag specialimporterat lakritste från Holland. Tack Jackie!
Sedan sätter jag mig i fåtöljen vid fönstret med min kopp och de tidningar som jag inte hunnit läsa under veckan. Jag får anstränga mig lite för att sitta still längre än ett par minuter. Härånumindfulness. Håhåhå.
Men här sitter jag nu och njuter. Glad i tanken att idag blir en bra dag. Per är på väg hem från jobbet i Norge och om någon timma ska jag hämta dottern som sovit över hos en kompis. Frukosten med bacon och ägg hägrar och när den är klar tänker jag skaka liv i tonåringen så jag får lite sällskap.
Idag är en bra dag!
Kommentera

