Lucka 16; berätta om hur du var när du var liten.

Lucka 16; berätta om hur du var när du var liten.

Jag var snäll. Och ordentlig. Och som ni förstått en badkruka och en boknörd.
Minns att jag hett önskade mig ett par glasögon i lågstadiet. Precis som bästa kompisen hade fått. Begåvades med flaskbottentjocka glasögon i fjärde klass. Åh, så stolt jag var. Ni fattar, en nörd.
Sen läste jag lite mer böcker. Så blev jag ingenjör. Och ekonom. Och chef. Gu’bevars.
Fast jag drömmer fortfarande ibland om att bli bibliotekarie. Eller Författare. Författare skrivs med med stor bokstav, tycker jag. Det är nästan lika fint att vara Författare som att vara Kungen.
Här fyller jag 7 år, jag ser allvarsam ut
Kommentera

