Lucka 9; berätta om en utav dina favoritlåtar

1979.

Jag var 13 år och har fått en bandspelare i present. Den såg ut ungefär så här:
Jag var tuffast. Inte riktigt en bergsprängare. Dom fanns ju inte ännu. Stereo fanns ju knappt heller. Sveriges radio körde säkert stereotestet fortfarande…men dock, jag bar min bandspelare på axeln. Spelade på hög volym. Särskilt förbi grannhuset där killen som var 15 år bodde. På min väg till bästa kompisen Anna. Två kvarter bort i sjuttoitalsområdet Hertsön. Ur högtalaren strömmade ”London Calling” med Clash.
1982 åkte jag på språkresa till England. Men det är en annan historia. Och andra låtar. 🙂
Fast man kan konstatera att jag har ett långt förflutet som anglofil.
Kommentera

