Hösten är orange, och telia är ur fas

Under veckans Stockholmsresa slogs jag av att det är mycket som är orange i höst.

Sedan mina åtta år i Televerket (sedemera Telia) har jag haft en djupgående aversion mot orange. Jag började min karriär som reparatörsflicka i orange televäst med orange telebil.
Men under mina promenader på huvudstadens gator och torg så kunde jag inte låta bli att tycka att den bandgula färgen var alldeles lysande…och SNYGG! På byxor, väskor, sjalar och Max uteservering…
Byxor Sleifar från Zara.

Nu till min spaning…förra hösten så var ALLT som fanns i butikerna i någon lila nyans.
Lila + höst + 2010 = SANT
I våras så har det så forna televerksoranga Telia launchat en ny ”varumärkesidentitet” – och den är lila.
Såå 2010!
Den borde varit orange!
Kommentera

