Jag är en tonårsmorsa…

Coolt va’!
Tänk så fort åren går ändå…min sportkille blir tonåring idag. Uppvaktade honom som brukligt är med sång, presenter och frukost på sängen…mysigt!
Sen åkte jag till jobbet (där jag sitter nu). Har jämfört mitt liv med det twittrande jag ser från Paris Hilton och kommit fram till att mitt liv är lika fanstastiskt, fabulöst, överraskande och glamoröst!
Idag till exempel…två flaskor rosa bubbelvin ligger i framsätet när jag svänger ut från min lilla bullerbygata, där står trafikpolisen (och jag blir nervös fast jag är fullkomligt oskyldig till allt), vägen till skolan är blockerad med grävare och byggare så jag följer dottern in till skolgården. Vidare på väg blir jag stoppad av en vägarbetare för det står en lastbil tvärs över båda körbanorna…när jag kommer vidare ser jag två betande kameler efter vägen… Svänger in på parkeringen bredvid fackordföranden och inser i det ögonblicket att jag drömde om henne under natten…hon skakde om mig och sa att jag hade för hög lön… Väl inne på kontoret står det två finnar och väntar på att bli introducerade… jag ler och säger: -Good morning!  phu.. Ja, och efter det slänger jag in en jordgubbssmörgås till vänninnan som inte hann göra frukost idag och springer in på dagens första möte…
Undrar vad resten av dagen för med sig…
Kommentera

