Lugnet efter stormen…

Så, fredag eftermiddag…men så läskigt lugnt och tomt det känns…sitter här på jobbet och behöver bara samla ihop mig och gå hem. Det har varit en intensiv vecka och jag har stundtals känt mig som om jag ligger ett eller ett par steg efter.
I onsdagskväll var vi på vernissage och picknick på skolan. Vi fick beskåda barnens alla alster, konstfullt upphängda i gympasalen. Det var kul, Tilde var så stolt och äntligen fick Swante följa med hem.
Sedan var det picknick vid fotbollsplanen…min i vacker korg med innehållet upphämtat på Ica på vägen dit. Kändes som en onaturlig tillställning, exet spelar i anfallet som vanligt och jag kände mig udda och apart i förhållande till alla andra. Hamnade i kubbspelet med småtjejerna och snart hade jag sällskap av 10-15 ungar. Då kunde jag strunta i de fikande föräldrarna…
Torsdag tidig start. Tågresa med dussinet ungar till huvudstaden. Brått till Naturhistoriska för filmvisning. Sedan gick vi runt bland utställningarn och käkade vå medhavda lunch. Vidare till Gamla Stan och Slottet – tror jag uppskattade det mer än barnen. Jag blev lite impad av kristallkronorna, vägguldet och takhöjden! Speed-shoppade en top på Indiska och sedan med båten till Gröna Lund. Där började regnet falla och fortsatte så hela kvällen. Åkte hemåt vid 10-tiden..kom i säng vid halv 1, jag är nog inte ensam om att vara trött idag.
Läser om en småbarnsmamma mördad i Lambohov…varför händer sånt? Men en bidragande orsak till att jag flyttade därifrån var att jag inte kände mig säker där. Fick även ett mail av sonens fröken, två polisanmälningar i Linköping om att någon försökt lura in barn i en bil. En av dem i närheten av skolan. Jag tänker på Helen och kräks nästan. Det får inte hända! Mailade Corren och bad dem titta in på det och kanske skriva en artikel…har jag aldrig gjort förr, men när det gäller barn…jag vill hålla dem trygga och skyddade!!!
Jaha, så sitter jag här, dagen möten avklarade, solen tittar fram, alldeles ensam and then what???
Kommentera

