Meeeen, var kom regnet ifrån?

Chaos reigns…
Känns som om få saker är under kontroll…hela min Outlook kalender är full med möten…27 stycken om jag räknar veckans skörd…och det är på 4 dagar på torsdag åker jag med sonens klass på skolresa till Stockholm.  Lägg på detta 50-100 mail om dagen och ändlösa action points…det känns som om det inte går ihop sig riktigt. Men alla försöker väl klämma in allt innan semestern…så även skolan – med den nämnda skolresan, vernissage då barnens alster ska beundras och påföljande picknick. Ger mig angst . Tanken på alla välplanerade picknick-korgar med hembakat bröd och kreativ vaaaaninnigt prakiskt picknickmat. Får man stanna på Ica på vägen dit och köpa festis och bake-off fika och bära dit det i en plastkasse?? 
Så jag gjorde en Elvis idag…skippade sista mötet och drog från jobbet för att lätta på trycket över bröstet. Hämtade ungarna, slängde 3 pre-fab burgare och pitabröd i kylväskan och åkte till kolonin. 23 grader och disigt…som gick över till moln. Ungefär samtitigt som jag klippt gräset klart började de första dropparna falla. Så det där med att sitta i solstolen och läsa blev det inget av. Men vi käkade burgare, jag satte mig i stolen i uterummet och SOMNADE! I fem minuter eller så..sliten.
Plan. Bara gå på viktiga möten. Slänga 30 000 mail. Ta fler veckor ledigt. Sitta i solen och vicka på tårna. Inte gå sönder igen. Vara rädd om mig. För min, mina barns, mannen och jobbets skull. Är så himla rädd att bli trasig igen. Note to self; take care of self.
Kommentera

