Många mammasaker blir det…å lite annat :)

Kristiflygarehelgen 2009
Torsdagen försvann i ett nafs…åkte ut med P till hans hus och lämnade hans bil där. Bedövande vackert, rapsfälten bländar i solljuset. Äppelträdet är det stösta jag någonsin sett.  Tog en kopp kaffe och ville inte åka därifrån.
Släppte av P på resecentrum, så följer ett par veckor utan honom.
Åkte på träff i loungen med mina lizards . Dagen med färska jordgubbar, rosévin, massa gott snacks och bubblande babbel till långt in på natten. Grillad entrecote tillhörande quinoasallad, följd av Nigellas mördande goda chokladtårta med grädde och färska hallon.

Efter timmar av Singstar och ett par avsnitt av Weeds säsong 4 krashade vi och sov sött i hustets alla vrår.

Fredagen spenderade jag med min mc-kompis, tyvärr regnade åkandet bort istället vi åkte ner till Åtvidabergstrakten och tittade på en sommarstuga. Den låg underbart vackert vid kanten av en sjö, tyvärr saknades både el och vatten…

Fredagkväll kom mina gullungar! Vi åt middag tillsammans och sedan tittade vi Talang, något som lilltjejen är störst fan av…kul var att grabbarna som sjunger Östgötacasanova gick vidare. Jag som träffade en av sångarna på en 40-års fest härom veckan!!

Lördag och idag söndag har varit värsta fixardagarna – putsat fönster, städat toaletter, tvättat och sorterat, dammsugit, planterat om tomatplantorna, handlat mat och födelsedagspresenter, plockat liljekonvaljer och syréner, betalat räkningar, bakat rabarberpaj och to top it off…sytt en trolkostym 🙂

Nu är jag lite matt och se fram emot att läsa tredje delen av Guldkompassen ikväll..

Kommentera

